Studiu UBB: stiinta si Facebook-ul au aceeasi ,,lege a popularitatii"

Studiu UBB: stiinta si Facebook-ul au aceeasi ,,lege a popularitatii"

Potrivit comunicatului remis de coordonatorii publicatiei, autorii studiului - Zoltan Neda, Levente Varga si Tamas S. Biro - au stabilit ca statisticile sunt asemanatoare, desi filtrele adaugate de evaluarea stiintifica realizata de un referent lipsesc in cazul postarilor pe Facebook, similitudinea putand fi explicata prin aplicarea unui model bazat pe doua reguli: cresterea exponentiala a numarului publicatiilor si efectul Matei (,,schema avantajului cumulativ"). Concluzia cercetarii arata ca ambele conditii sunt indeplinite atat in cazul publicatiilor in domeniul stiintific, cat si la nivelul Facebook. ,,Aceste constatari readuc in atentia comunitatii stiintifice doua probleme mult dezbatute in ultima perioada, referitoare la procedura evaluarii stiintifice, respectiv la relevanta stiintifica a numarului de citari. Prima referire pune sub semnul intrebarii necesitatea si relevanta procedurii evaluarii stiintifice de catre referenti pentru a decide valoarea stiintifica a publicatiilor, ...

Comments