Estonia, noi probleme cu semnalul GPS al avioanelor. O a doua aeronava Finnair a facut cale intoarsa...

"Acelasi lucru s-a intamplat si cu o zi inainte. Undeva la jumatatea traseului sau, avionul s-a intors inapoi, cu aproximativ 15 minute inainte de aterizare. Pilotul a spus ca apropierea de Tartu noaptea necesita un semnal GPS precis si nu a existat unul din cauza interferentelor de la vecinii estici", a declarat pentru ERR un pasager, care se afla la bordul avionului, relateaza HotNews.ro.

Joi seara, un alt avion Finnair care calatorea de la Helsinki la Tartu a fost nevoit sa se intoarca din cauza interferentelor GPS.

Cu toate acestea, zborul de zi de la Helsinki la Tartu de vineri nu a avut probleme si a putut ateriza la Tartu inainte de a pleca ulterior spre Helsinki conform programului.

,,Pilotii nostri sunt foarte constienti de perturbprile GPS-ului, iar sistemele aeronavei detecteaza rapid perturbarile GPS. Avioanele noastre folosesc surse multiple pentru a calcula pozitia aeronavei, ceea ce permite acuratetea orelor de navigare chiar si atunci cand GPS-ul nu functioneaza. Majoritatea aeroporturilor au ai echipamente standar care permit aterizarea fara GPS, dar Tartu este unul dintre putinele aeroporturi in care procedurile de apropiere necesita un semnal GPS, motiv pentru care aterizarea a fost nereusita", a declarat vineri purtatorul de cuvant al Finnair pentru ERR.

Polonia acuza Rusia ca a blocat semnalul GPS in zona enclavei Kaliningrad, punctul sensibil al frontului NATO

Bruiajul semnalului GPS are loc de la sfarsitul anului 2022 si se crede ca Rusia este in spatele acestor evenimente.

DPA relata la inceputul lunii ca Estonia observa tot mai multe perturbari vizand navigatia prin satelit GPS, uneori si de cate 20 de ori pe zi.

,,In fiecare zi primim 10 pana la 20 de informari de la piloti ca exista interferente GPS in unele zone in care ei trec prin Estonia", declara atunci la televiziunea estona Ivar Vark, seful controlului traficului aerian in tara baltica membra a UE si NATO.

De asemenea, The Guardian scria luna aceasta ca aproximativ 46.000 de avioane au inregistrat probleme cu GPS-ul deasupra Marii Baltice din luna august a anului trecut, iar cele cele mai multe dintre problemele GPS au aparut in Europa de Est, la granita cu Rusia.

Comments